Ahad, 30 November 2008

KONGRAS NASIONAL KALI KE-5

Hampir 10,000 Perwakilan dan pemerhati memenuhi Stadium Melawati bagi kongres tahunan KeADILan kali kelima yang berlangsung pada 29hb. November 2008 dengan tema Harapan Baru.

Turut hadir ialah Penasihat Kanan DAP Lim Kit Siang, Pengerusi DAP Karpal Singh dan Naib Presiden PAS Husam Musa, Presiden SAPP Yong Teck Lee dan Zahid Ibrahim.

Dalam ucapan dasar Presiden Parti Dato' Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail menyatakan keahlian PKR telah mencecah angka 500,000 orang dan kehadiran ratusan perwakilan dari Sabah dan Sarawak menandakan satu gerakkan perubahan berlaku di sana. Beiau mengariskan lima tunjang utama dalam menisfesto Pilihanraya 2008 yang lalu, iaitu menjadikan Malaysia negara Madani, membina semula ekonomi Negara, Malaysia Selamat Untuk Semua, Menyediakan harga mampu barangan untuk semua golongan dan pendidikan adalah teras pembangunan negara. Beliau menyatakan juga muafakat antara Keadilan, PAS dan DAP di bawah pakatan rakyat telah memberi harapan baru kepada rakyat Malaysia. Turut disentuh Pakatan Rakyat juga bersedia mengembalikan kekebalan raja-raja Melayu berteraskan semangat Raja Berpelembagaan, kedudukan istemewa bangsa Melayu, bahasa Malaysia dan Agama Islam. Dalam pengakhiran ucap dasarnya beliau menyeru untuk membangunkan kembali bangsa dan negara serta menghapuskan segala bentuk rasuah dan keruntuhan akhlak.
Berikut koleksi gambar dihari kongres.

Perwakilan dari Negeri Sembilan

Perwakilan Kuala Pilah

Perwakilan Kuala Pilah bersama Raja Petra

Tiada ulasan:

Catat Ulasan