Isnin, 1 Disember 2008

JANGAN SENTUH !!!!

Sesiapapun tak boleh sentuh peti keramat ini. Ia adalah puaka bagi orang-orang Melayu. Sesiapa yang cuba untuk membuka dan melihat isinya, maka mereka akan ditentang habis-habisan dengan keris pusaka nenek moyang Panca Warisan. Mereka adalah penderhaka kepada seluruh bangsa Melayu. Jangan cuba nak mengusik. Padah buruk akibatnya. Ingat baik-baik-baik pesanan ini. Nanti kamu akan dicop sebagai biadap, tidak tahu berterima kasih, lupa daratan dan tidak mengenang budi.
Kamu kaum kerabat kami, yang telah berjanji setia bersama dengan kami, jangan pergi jauh, kamu hanya boleh bermain disekeling laman ini saja, jangan lebih dari itu, jangan bermain dirumah Ahmad, Muthusamy dan Ah Chong disebelah sana, nanti kamu akan disampuk hantu jembalang. Ingat baik-baik, jangan main-jauh-jauh. Atau kamu akan dihumban kesuatu tempat yang tidak diketahui sesiapa. Maka kamu akan rasakan akibatnya tidak mendengar kata. Kamu mesti dengar kata aku sahaja, kerana hanya aku saja yang betul, yang lain tidak. Ingat pesanan datok ini untuk keselamatan, keamanan dan kemakmuran kamu.
Kamu jangan percaya dengan Ahmad itu, dia itu seperti Mat Jenin, suka berangan-angan. Orang hanya akan mentertawakannya dengan angan-angannya itu. Ah Chong itu pula tak sedar diri, sudahlah kaya, harta kitapun dia nak rampas. Dengan Muthusamy kamu jangan lupa dengan peribahasa kita.
Mari kamu semua, kita perasapkan PETI PUAKA itu dengan kemenyan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan