Rabu, 3 Disember 2008

SIUMAN KE TIDAK?

Hasrat Ramlan Abu Bakar Presiden Gerakan Reformasi Rakyat Malaysia untuk berbogel kerana tidak berpuas hati terhadap Kerajaan Negeri Selangor tetap akan diteruskan, kata beliau. Beliau juga mengistiharkan perang terhadap Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim kerana tidak berpuas hati dengan isu kemiskinan yang menghimpit rakyat Selangor. Beliau sudah mempunyai squad berani bogel yang akan bertindak dan menyerbu dimana sahaja Tan Sri Khalid berada.
Tindakan membela rakyat miskin dalam hal ini boleh kita terima, tetapi tindakan beliau untuk berbogel menjadi tanda tanya samada beliau seorang yang waras atau tidak. Biasanya tindakan berbogel dikhalayak hanya dilakukan oleh orang yang kurang atau tidak siuman langsung. Mungkin Ramlan tidak siuman sehingga tergamak untuk berbogel.
Dalam pengalaman yang pernah dilalui, pihak berkuasa akan mengambil tindakan menghalang atau sebagainya terhadap demonstran yang menentang UMNO atau Barisan Nasional, dan membiarkan demonstrasi berjalan lancar jika ia dilakukan oleh pihak yang bersekutu atau dilakukan sendiri oleh UMNO atau Barisan Nasional.
Dalam hal Ramlan ini bagaimanalah agaknya tindakan pihak Polis terutama FRU mengawal demonstrasi bogel itu. Membiarkan peserta bogel berdemonstrasi atau menghalang mereka. Tetapi jika pihak FRU cuba menghalang bagaimana caranya? Cuba kita banyangkan. Hah! Lucunya FRU mengejar orang berbogel, bukan sorang, ramai.
Kami tak upaya untuk halang Saudara Ramlan, kerana kamu kurang siuman !

Tiada ulasan:

Catat Ulasan