Isnin, 10 November 2008

SERUAN KEPADA AHLI UMNO: MARI BERNAUNG DIBAWAH PAKATAN RAKYAT

Adegan tolak menolak, bertikam lidah dan bertumbuk yang mewarnai persidangan perwakilan UMNO Bahagian Seremban di Kelab Golf Tuanku Ja'afar semalam mencerminkan keadaan sebenar UMNO. Ia semakin parah dan nazak. Itulah gambaran tepat apa yang sebenarnya berlaku dalam UMNO. Laungan pembela Agama dan Bangsa hanya pemanis dibibir semata, apa yang diidamkan adalah kedudukan dan kuasa yang boleh menguntungkan peribadi dan suku sakat. Sebab itu, mana yang terasa akan tersingkir, akan memberontak atas nama keadilan, agama dan demokrasi, mana yang kekal akan berdiam diri dan berusaha mempertahan kedudukan itu dan juga berselindung atas nama Agama, demokrasi atau lainnya yang enak didengar.
Semuanya mendakwa sebagai pejuang dan pembela bangsa dan Agama, tetapi siapa dikalangan pejuang UMNO itu yang mempersoalkan wang KWSP dipinjam kerajaan untuk disuntik ke Syarikat Valuecap yang berisiko tinggi itu?

Siapa dikalangan Pejuang UMNO itu yang mempersoalkan pembelian Eurocopter sebanyak 12 unit berjumlah RM 1.604 billion itu ?

Siapa dikalangan pejuang UMNO itu yang mempersoalkan Menteri Kewangan Najib Razak meluluskan Projek jalur Lebar (High Speed Brodband) bernilai RM 11.31 billion secara tergesa-gesa itu?

Siapa dikalangan Pejuang UMNO itu yang berani membangkitkan kes Altantuya yang mengaitkan Timbalan Perdana Menteri, Najib Razak? Siapa??

Tidak ada! Kecuali semuanya tunduk, diam seribu bahasa, sebabnya mereka sudah menjadi dayus kerana menjaga kehormatan pangkat, kedudukan dan harta kekayaan dunia. Sudah tidak ada lagi budi pekerti luhur yang menjadi amalan bangsa Melayu selama ini. Kerana itu, kejadian di Seremban itu tidak memalukan mereka.

Oleh yang demikian, saya menyeru kepada seluruh ahli-ahli UMNO khususnya di Kuala Pilah untuk bersama kita bagi membina bangsa Melayu yang bermaruah dan dihormati dan lebih jauh dari itu sebagai Rakyat Malaysia, kerana kami adalah saudara sebangsa kamu juga yang cintakan Agama Islam dan Bangsa Melayu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan