Selasa, 3 Februari 2009

PARLIMEN YAMAN DESAK TOLAK MAHMOUD ABBAS

Bekas Presiden Palestin Ini Adalah Talibarut Zionis Israel
Isnin, 02/02/2009 - Seramai 58 ahli parlimen Yaman yang telah bersetuju dan mendesak kerajaan Yaman agar tidak lagi menerima kunjungan Mahmoud Abbas yang kini telah tamat tempoh sebagai Presiden Palestin. Abbas dikecam kerana telah mengkhianati aspirasi rakyat Palestin dan terbabit dan bersekongkol dengan Zionis-Israel dalam menentang para pejuang kemerdekaan Palestin.

Dalam memorendum yang diserahkan itu, kerajaan Yaman didesak agar tidak mengiktiraf Abbas sebagai presiden Palestin disebabkan tempohnya telah tamat. Tindakan Zionis-Israel juga jelas melanggar syariat Allah dan undang-undang antarabangsa. Sikap memusuhi para pejuang Palestin juga bertentangan dengan undang-undang Yaman.
Segala jenis bantuan juga perlu diserahkan kepada kerajaan Ismael Haniya di Gaza, bukan kepada Abbas yang bukan lagi presiden Palestin. Selain itu, Abbas juga telah menjual maruah rakyat Palestin keran terlibat dalam konspirasi menentang para pejuang seperti Hamas dan lain-lain.
sumber : http://palestinkini.info/
(Khulasah: Atas nama demokrasi, banyak negara bersedia menjadi talibarut Amerika dengan menafikan hak rakyat, bukan sahaja di Palestin, malah didepan mata sendiri ia berlaku. Penyelewengan hak-hak rakyat menerusi Perlambagaan Negara juga dilacurkan kerana ingin terus berkuasa, terbaru SPR juga dilacurkan kerana kepentingan pemerintah. Bentuk penyamaran seperti ini mudah dikesan dan tidak ada lagi kemaluan untuk melakukannya. )

Tiada ulasan:

Catat Ulasan