Khamis, 8 Oktober 2009

SAMSENG UMNO MULA BERTINDAK LIAR

Seorang petugas Dewan Pemuda PAS cedera kerana ditetak dengan parang oleh salah seorang dari segerombolan 100 orang samseng UMNO bermotosikal yang membuat kacau bilau dan menceroboh Bilik Gerakan Utama Dewan Pemuda di Bagan Pinang. Semalam, seorang pembantu dari Kuala Pilah turut menceritakan bagaimana sekumpulan Pemuda UMNO yang bermotosikal (mat rempit) membelasah petugas PAS yang sudah berusia ketika sedang memasang bendera dan poster. Menurut pembantu itu beliau yang dalam perjalanan pulang ke Kuala Pilah jam 1.30 pagi terpaksa berpatah balik apabila menerima pangilan dan melihat sendiri betapa biadap dan tidak berakhlak petugas-petugas UMNO tersebut. Menurutnya lagi kumpulan tersebut memakai Baju-T berlogo BN dan kelihatan seperti orang kemabukan.
Kejadian-kejadian seperti diatas nampaknya sengaja dilakukan oleh UMNO kerana keadaan yang semakin terdesak, mempergunakan samseng-samseng bagi menimbulkan ketakutan dan kebimbangan kepada Petugas Pakatan Rakyat dan kemungkinan mereka akan melakukan lagi provokasi yang lebih dahsyat menjelang Hari Pengundian, dengan harapan kekuatan dan semangat petugas PR akan goyah. Jika ini menjadi matlamat mereka, ia suatu yang silap, kerana pengundi akan mendapat maklumat dengan cepat dan tepat, dan UMNO PASTI akan hancur. Jika UMNO menuduh PAS atau Pakatan Rakyat memulakan inisiden tersebut, sila kemukakan bukti dan bukan bukti lekeh dan lucu yang dilakunkan oleh Ketua Putera UMNO Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim yang mendakwa dibelasah antara 6 atau 7 orang Pas sewaktu hari penamaan, dan beliau kelihatan segar bugar sewaktu menunjukkan kesan lebam dilehernya, maka keesokkan harinya bagi menguatkan dakwaannya beliau kehospital dan disiarkan media keseluruh negara.
Pimpinan UMNO Pusat tidak berkeupayaan untuk mengekang kehendak UMNO Teluk Kemang yang menghendaki Tan Sri Isa sebagai Calun BN di Bagan Pinang, begitulah juga tindakan ganas dan tidak bertamadun yang dilakukan oleh samseng-samseng UMNO menjelang Hari Pengundian tidak akan upaya dikekang oleh Pimpinan UMNO Bahagian maupun negeri, kerana WANG sudah menguasai setiap ahli dan penyokong UMNO/BN dan kerana itu hawa nafsu sudah menguasai fikiran tanpa dapat dikawal lagi. Petugas-petugas UMNO/BN ini akan terus ditabur dengan WANG dan dengan itu mereka yang sudah tidak berakal itu akan berseronok dan mabuk dan akan membuat gangguan dan akan menurut perintah tuannya.
OLEH ITU, ADA LEBIH BAIK UMNO LENYAP DENGAN SEGERA.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan