Rabu, 14 Oktober 2009

BERKATA S/U KERJA UMNO NS

S etiausaha Kerja Badan Perhubungan UMNO negeri, Datuk Md Yusop Harmain Shah berkata, parti pembangkang seharusnya menerima kenyataan bahawa mereka tewas di Bagan Pinang, sekali gus menamatkan penguasaan Pakatan Rakyat (PR) dalam siri pilihan raya kecil sebelum ini dalam Sinarharian.com hari ini. Beliau berkata lagi, “Ini menunjukkan mereka tidak menghormati keputusan rakyat. Sepatutnya mereka cermin diri melihat sendiri punca mereka tidak dapat sokongan pengundi, dan bukannya melemparkan tuduhan bukan-bukan."

Beliau juga percaya tindakan pembangkang mengeluarkan kenyataan memburukkan Mohd Isa adalah disebabkan malu kerana majoriti diterima bekas Menteri Besar itu adalah jauh lebih besar, meleset daripada jangkaan awal mereka.

S/U Kerja UMNO N. Sembilan itu nampaknya keliru dan tidak faham apa yang dibicarakan oleh pimpinan Pakatan Rakyat, tiada siapa yang menafikan kemenangan Isa Samad dengan angka yang telah diputuskan SPR. Oleh kerana S/U UMNO itu seorang Pengikut Membuta Tuli, dan menelan/memakan apa saja yang dihulurkan kepada beliau tanpa memeriksanya, maka beliau juga mahu penyokong dan pimpinan Pakatan berfikiran seperti beliau. Beginilah corak pemikiran orang yang tidak mahu keluar dari kepompong pemikiran beku dan jumud. Kira-kira mudah kita hadapkan kepada S/U Umno Negeri itu, contoh kita diarah untuk ke Seremban hari ini. maka wajar untuk kita bertanya bertolak jam berapa? Naik Apa? Untuk apa kesana dan berbagai lagi soalan yang mungkin akan diajukan. Inilah berbezaan antara UMNO/BN dan Pakatan, supaya kita tidak ditipu hidup-hidup oleh siapa sahaja, soalan dan pertanyaan wajar dikemukakan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan