Jumaat, 9 November 2018

DUN PILAH BERCELARU AKIBAT YANG BERHORMAT TIDAK ADA KEUPAYAAN

DUN PILAH BERCELARU


Kemenangan Calun keADILan N18 DUN Pilah dalam PRU ke14 yang lalu adalah kenyataan impian yang telah ditanam dikalangan Jentera dan Ahli-ahli keADILan Kuala Pilah sejak puluhan tahun dahulu dengan misi TAWAN DUN PILAH. Usaha ini bukanlah suatu yang sambil lewa, tetapi adalah hasil usaha perancangan yang berterusan dari seluruh gerakan yang inginkan suatu perubahan iklim Politik di Kuala Pilah ini.

Nah! Kali ini kejayaan adalah milik Parti Keadilan Kuala Pilah, Sudah pasti apabila kejayaan dimiliki, pelaksanaan untuk memelihara perlu disusun oleh pemimpin. Penjagaan kebajikan rakyat wajiblah menjadi keutamaan. Janji yang sudah ditabur perlulah ditunaikan secara berperingkat. Susunan gerak kerja dan membentuk jentera tambahan perlu diadakan segera, apatah sekarang ini ramai yang ingin menyumbang tenaga dan buah fikiran untuk melihat perubahan terlaksana di DUN Pilah.

Apabila tersiar berita di Utusan online bertarikh 224 Oktober 2018

http://www.utusan.com.my/berita/politik/adun-pilah-nafi-letak-jawatan-1.774114

Berita ini sudah tentu mengejutkan semua terutama pengundi di N18 DUN Pilah yang sebelum ini tertanya-tanya dimana Yang Berhormat kerana terlalu sukar untuk mendapatkan perkhidmatan beliau.

Malaysiakini juga turut melaporkan :-

https://www.malaysiakini.com/news/448878

Maka berita ketidak upayaan beliau untuk mengurus rakyat Kuala Pilah mula dipersoalkan oleh semua, ini termasuk penglibatan ahli keluarga  dalam urusan Pentadbiran.

https://www.malaysiakini.com/news/449907

Sebagai bukti penglibatan pihak keluarga dalam urusan pentadbiran serta memberi arahan dan kata-kata ingatan kepada Pengerusi MPKK menjejaskan kredibiliti YB ADUN Pilah dan dipersoalkan banyak pihak.

Kelemahan mentadbir dan mengurus kemenangan ini turut diambil kesempatan oleh pihak UMNO dan mendesak YB tersebut meletakkan jawatan dan diadakan suatu Pilighanraya kecil.

https://www.projekmm.com/s/1689613/sakit-teruk-pemuda-umno-desak-adun-pilah-letak-jawatan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan