Jumaat, 15 Jun 2012

Kerajaan kecewa bukit diteroka

TANAH bukit di jajaran Gunung Angsi dekat Senawang diteroka oleh pemiliknya sebuah syarikat koperasi untuk ditanam kelapa sawit.

SEREMBAN 13 Jun 2012 - Kerajaan negeri kesal dan dukacita apabila melihat bukit di jajaran Gunung Angsi, dekat Senawang diteroka sebuah syarikat sejak beberapa bulan lalu sehingga mencacatkan keindahan alam sekitar.

Menteri Besar, Datuk Seri Mohamad Hasan berkata, tanah seluas 404.685 hektar itu bukan tanah milik kerajaan, tetapi adalah tanah milik syarikat atau koperasi dari Selangor yang dibeli daripada lelongan awam yang dibuat pihak Pengurusan Danaharta Nasional Berhad, beberapa tahun lalu.

''Kawasan itu sebenarnya yang telah diberi milik lama dulu sebelum saya menjadi Menteri Besar lagi dan telah bertukar milik banyak kali sehinggalah akhirnya dibuat lelongan awam oleh Danaharta dan diberikan kepada satu syarikat atau koperasi dari Selangor.

Sumber: utusan

Ulasan kami : 
MB dah ngoba kan ari ni, Kerajaan negeri x do kono mengono dengan kes ini, itu Syarikat punyo kojo.... (tanah milik persendirian) yang dapek 400 ekar lobih, dan bagi pihak MB, dio boleh ngeluarkan permit membalak. Lebih baik kita keluarkan permit untuk dapatkan hasil royalti kayu. Bagaimana MB memutar lagi? katanya "Saya mahu membetulkan perspektif ini kerana bukan kita yang sanggup membiarkan keadaan ini terus berlaku, tetapi itu adalah tanah persendirian" Lihat SINAR hari ini 14 Jun 2012. Lucukan !!!! 

 

1 ulasan:

  1. MEGA88 and SEGA88 Casino Review India 2021
    Check out the 사천 출장샵 detailed MEGA88 review to 서귀포 출장안마 get an insight 춘천 출장샵 into the games, mobile compatibility, and bonuses. We also provide a list 과천 출장마사지 of 안동 출장마사지 their promotions,  Rating: 5 · ‎Review by Raja Kodak

    BalasPadam