Isnin, 16 Ogos 2010

RAMADHAN DATANG LAGI!

Alhamdullilah, segenap pujian kepada Allah pemilik alam semesta yang terbentang luas, dan salam kepada Nabi Muhammad SAW penyampai Wahyu Allah kepada manusia dan umat terakhir bagi para Rasul dalam mentauhidkan Allah swt. Kita tidak dipersiakan Allah swt dan lahir dalam keluarga Islam, dan secara automatik beragama Islam dan tidak perlu lagi tercari-cari Agama Allah yang Maha benar, Sejak dilahirkan kita diasuh oleh ibu dan ayah tercinta dengan Agama Allah, nah kebenaran sudah terbentang luas, cuma memerlukan kepatuhan dan ketaatan terhadap Yang Maha Kuasa. Dalam menyelusuri penghidupan untuk mendapat rahmat Allah swt, kita dipertemukan semula dengan bulan yang mulia, Ramadhan. Bulan yang telah diberikan Allah merebut peluang pahala yang dianugerahkanNya.

Maka itu, Parti Keadilan Rakyat (keADILan) Cabang Kuala Pilah tidak melepaskan peluang dalam bulan ini bersama rakan-rakan yang ingin menyumbang seberapa yang ada kepada mereka yang kurang berkeupayaan dengan menghulurkan sedikit bantuan. Bantuan ini adalah untuk kesekian kalinya semenjak tertubuhnya KEADILAN di Kuala Pilah semenjak beberapa tahun yang lalu. Dengan mengingati beberapa Ayat dalam Al-Qur'an, kewajipan membantu mereka yang kurang berupaya adalah menjadi tanggung jawab mereka yang berupaya. Dalam minggu pertama bulan Ramadhan ini, kami telah menjelajah dalam DUN Pilah dan telah menyampaikan sumbangan-sumbangan tersebut, dan InsyaAllah akan dilanjutkan lagi pada pengakhir bulan yang mulia ini. Semoga dengan itu mereka akan turut sama merasakan kegimbiraan dan melahirkan pula kepatuhan dan ketaatan kepada Alllah SWT. Kepada para dermawan yang ingin turut sama menyertai kami, silalah hubungi kami dengan kadar segera, supaya kita dapat mengembirakan hati-hati mereka dibulan ini dan juga bulan Syawal yang menjelang tiba.

Menahan diri dari makan dan minum, yang menyebabkan sedikit keletihan anggota badan tidak menggugat kesungguhan Anggota Keadilan Kuala Pilah untuk terus merancang, dan rancangan utama sudah pasti menawan Kuala Pilah dalam Pilihan Raya yang akan datang. Pelbagai aktiviti sudah dilakukan kebelakangan ini, dan yang terdekat juga akan dilaksanakan bulan ini. Persediaan menghadapi Mesyuarat Agung Tahunan Cabang dengan format baru yang melambangkan Pendemokrasian Parti, merupakan suatu yang baru, terutama pihak sekretariat Cabang. Keahlian diperingkat akar umbi (Ranting) juga berpeluang untuk menentukan pilihan hati memilih pimpinan di peringkat pusat, dan sekali gus mencerminkan bahawa Parti Keadilan Rakyat bersedia memberikan kuasa penuh kepada RAKYAT sebagai kuasa KERAMAT. Oleh yang demikian, diharap kesemua ahli cabang Kuala Pilah tidak melepaskan peluang ini, kerana proses demokrasi memberi ruang kepada ahli-ahli yang selama ini hanya diberikan kepada mereka yang dinamakan PERWAKILAN Cabang memilih pimpinan Parti, dan disatu pihak yang lain mereka yang dinamakan PERWAKILAN ini merupakan ANAK EMAS kepada para calun yang ingin bertanding diperingat tertinggi Parti itu dengan tawaran wang yang sangat lumayan.

Bersedialah para anggota Cabang Kuala Pilah dalam melangkah keera baru berpolitik dalam misi "SELAMATKAN MALAYSIA".

(Hazman Hashim)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan