Sabtu, 21 November 2009

ADUN JOHOL BERANSUR PULIH

S aya berkesempatan untuk menziarahi ADUN Johol YB Dato' Roslan Yusof petang tadi bersama seorang rakan yang menjemput saya kerana urusan beliau dengan YB tersebut. Saya berhajat untuk menziarahi beliau sebelum ini tetapi tidak berpeluang berbuat demikian kerana kesibukan tugas. Beliau kelihatan sudah mampu untuk bergerak sendiri dan berbual mengenai kesihatan beliau dan kerjayanya sebelum menjadi Wakil Rakyat. Saya terkenang sahabat-sahabat lama dalam UMNO di Kuala Pilah, dan baru-baru ini berjumpa dengan Ahmad Bakar dan beliau sudah tidak selincah dulu lagi kerana faktor kesihatan, begitu juga dengan To' Bakar SU Kerja UMNO Bahagian, entah kemana perginya, dengar khabar beliau sakit. Minggu lepas Baharin Kodo kembali ke RahmatulLah dengan mengejut. Cik Gu Ahmad Chengkerong nampak masih cergas dan baru sebentar tadi talifon saya Rubber Stamp dah siap ke tanyanya. Beliau ternyata amat kesal kerana banyak bahan-bahan sejarah di UMNO bahagian Kuala Pilah telah hilang, tetapi saya masih memilikinya. Saya juga sesekali bertemu Dato' Kamel Yusuf, katanya borang UMNO ada dalam kereta beliau jika saya nak masuk semula, saya balas balik borang Keadilanpun saya ada untuk Dato' isi, tunggu apa lagi. Teringat juga tahun lalu, YB Samad Ibrahim berkunjung ke kantor saya, ketika asyik berbual dengan tidak diduga, muncul Mizan CNN. Eemmmmm apa lagi, macam biasa la dia, YB Samad dan saya terpinga-pinga. Bulan Febuari 2010 tahun depan Abang Jeo Pendek Jemapoh (Bekas AJK UMNO Bahagian/Pemuda?) dah nak bermenantu, beliaupun dah mula buat tempahan kad kahwin. Berbalik di Johol tadi, diakhir pertemuan dengan YB tersebut kami mendoakan agar beliau akan bertambah sehat dan sembuh sepenuhnya.
(Coretan peribadi Hazman)

1 ulasan:

  1. Alhamdulillah, semoga Allah memberikannya semula kesihatan.

    BalasPadam