Ahad, 12 Oktober 2008

MESYUARAT AGONG PKR BAHAGIAN KUALA PILAH

Mesyuarat Agong Parti Keadilan Rakyat Bahagian Kuala Pilah telah berlangsung pada 11hb. Oktober 2008 yang lalu dengan jayanya. Mesyuarat yang bermula jam 3.00 petang itu dimulai dengan Mesyuarat Agung Wanita, manakala Angkatan Muda telah bermesyuarat sebelumnya iaitu pada 10hb. Oktober 2008. Dalam ucapan pembukaan Setiausaha, beliau menyatakan penghargaan kepada semua ahli yang terus memberikan sokongan kepada PKR Kuala Pilah semenjak ditubuhkan pada tahun 1999 yang lalu, dan semenjak itu Bahagian Kuala Pilah tidak pernah ketinggalan mengadakan Mesyuarat Tahunannya.

Manakala dalam ucapan Perasmian Ketua Bahagian, En. Nordin Ismail mengucapkan setinggi penghargaan kepada semua ahli yang sebahagian besarnya masih bersama. Dalam Pilihanraya yang lalu rakyat menerima Perubahan yang dibawa keadilan dan Pakatan yang lain, dan perubahan ini yang pada peringkat awalnya berupa penentang membina pula kepada keyakinan diri untuk menjadi pemerintah. Walaubagaimanapun kita tidak mendapat sokongan padu daripada pengundi Melayu terutama diluar bandar. Maka itu usaha-usaha harus dilakukan bersama bagi meraih sokongan mereka dalam Pilihanraya yang akan datang. Kita juga disarankan supaya merubah cara berfikir dan bertindak dan harus mengambarkan kepelbagaian kaum yang diwakili. Beliau menyatakan keseriusan Pakatan Rakyat untuk memerintah, oleh yang demikian, semua pihak harus berfungsi dan mengajak masyarakat untuk bersama-sama melakukanya. Akhirnya beliau berharap agar organisasi Bahagian, Angkatan Muda dan wanita dapat diperkemaskan dalam mendepan cabaran mendatang. Mesyuarat telah dipengerusikan Oleh Tuan Haji Bacik Latif dan telah berjalan dengan sempurna dan tamat jam 5.30 petang.

Pada sebelah malamnya pula, PKR Kuala Pilah mengadakan Sambutan Hari Raya di Pejabat Pakatan Rakyat DUN Juasseh, Jemapoh bermula jam 8.30 malam. Turut bersama dalam majlis tersebut ialah ADUN Sikamat YB Aminuddin Harun, dan Pak Wan Ismail (bapa DSWA), Sdr. Romli Ishak dan rakan-rakan yang lain. Kami mengucapkan ribuan terima kasih kepada Warga Pakatan Rakyat Juasseh dan Jemapoh kerana turut sama membantu bagi menjayakan majlis tersebut. Terima kasih.

1 ulasan:

  1. bro hazman..

    lets work together...together we strength...media@joseh.jem.my

    BalasPadam